Pages

Monday, March 28, 2011

Budaya Sihat

Budaya sihat? Apa yang cuba saya sampaikan pada adik-adik PRS2K yang tersayang semua bukanlah hanya fokus kepada senaman sihat, makanan berkhasiat..tapi attitude diri..sebagai PRS2K suka untuk saya sampaikan supaya menjadi role model..miliki hati yang baik..tahniah..kebanyakan kalian ada jiwa tersebut..saya sangat berbangga..walaupun keadaan kita difitnah, disabotaj, atau macam-macam bentuk penganiayaan yang lain..saya minta kekalkan tahap kesabaran yang tinggi dalam diri..hari ini kita ditindas, semoga ada kebahagiaan menanti di hari depan..bukannya membalas sama seperti mereka yang rendah mentaliti dan moral..sikap baik yang ada kekalkan..jangan kerana tekanan luar daripada mereka menjadikan kita seperti mereka..Setiap perbuatan kita ada timbal balasnya. Apabila mereka mengatakan kita kumpulan yaang baik dan bagus, kita seharusnya berbangga dan kekalkan imej tersebut. Jauhkan diri kalian dengan parasit-parasit di luar sana yang mengambil kesempatan ke atas kalian. Tegas bertindak ..bukan agresif tanpa hala...Amalkan prinsip "Saya OK, Anda OK"..Pesanan ibu saya "berbuat baik..dibalas baik..tapi sekiranya sebaliknya anggap sahaja itu kifarah dosa dan perbuatan tersebut akan ada pembalasannya, bukan daripada kita..tapi Allah yang Maha Berkuasa membalasnya.." Pasti ada sesuatu yang akan ditunjukkan..Buat PRS2K tersayang sekalian, saya dalam proses menjayakan sesuatu..dan saya perlukan bantuan kalian..Berbagai cara kita boleh fikirkan untuk majukan diri kita.., daripada berfikir bersaing yang tidak sihat..saling nak bertanding siapa yang hebat, sedangkan nilainya zero...Apa yang hebat? Hebat sangatkah?..Kita bangunkan moral, kita bangunkan attitude, jelaskan kembali tujuan kita di KKCP ini...kita jadikan KKCP sebagai platform untuk kita lebih maju..belajar sesuatu..nilai sebagai manusia...itu lebih bermakna..itu kejayaan terbesar dalam diri kita..Mereka yang berbangga dengan perkara-perkara yang 'TAK BERMAKNA' itu sebenarnya sangat kasihan..bantulah mereka membangunkan nilai murni dalam diri mereka..Saya sayangkan kalian seperti adik-adik saya, doakan saya dapat berbuat sesuatu untuk kalian di sini..Kita usaha bersama-sama..Terima kasih atas komitmen kalian..terima kasih atas sokongan kalian..terima kasih kerana bertahan dengan anasir jahat yang ada...terima kasih semua..PRS2K HEBAT...SAYA BANGGA...

2 comments:

  1. ia kami berasa bangga,tahniah kak illa,
    you are the best,we are all willing to help and strengthen the faith, strengthened heart

    drpd:orang hijau

    ReplyDelete
  2. Orang Hijau : TQVM...PRS2K dibentuk bukan untuk bermusuhan..untuk bersaing tak sihat..tapi..untuk semangat dan pmbntukan diri menjadi lebih baik..

    ReplyDelete